Be Organic
Be Organic to nowa polska marka organicznych kosmetyków aptecznych.
Skomponowane z organicznych, certyfikowanych składników produkty zachwycają przyjemnością stosowania, pozwalając cieszyć się promienną i zdrową skórą bez obciążenia dla organizmu i środowiska naturalnego.
Skóra każdego dnia narażona jest na szkodliwe działanie czynników atmosferycznych, występujących
w powietrzu zanieczyszczeń, składników wysoko przetworzonej żywności i konwencjonalnych kosmetyków, które ? naśladując jej funkcje ? w dłuższej perspektywie zaburzają naturalną równowagę i zdolność do regeneracji.
W kosmetykach be organic wykorzystano naturalne właściwości wyciągów z roślin długowiecznych (jak miłorząb czy drzewo shea), wiecznie zielonych (jak makadamia) i kserofitów, czyli roślin przystosowanych do życia w warunkach atmosferycznych uniemożliwiających odpowiednią podaż wody: suszy, chłodu, w wysokich górach czy na terenach silnie zasolonych (Myrothamnus flabellifolia).
W ich składzie są odznaczone certyfikatem ECOCERT? oleje od lat wykorzystywane w kuchniach świata ze względu na wyjątkowe właściwości odżywcze (kokosowy, jojoba, słonecznikowy, arganowy) oraz substancje tradycyjnie stosowane jako leki (nagietek lekarski.
Cechuje je długofalowa skuteczność, a dzięki zawartości związków naturalnie występujących w przyrodzie i ludzkim organizmie są hypoalergiczne ? nie wywołują podrażnień i są doskonale tolerowane.
Zależało nam na tym, żeby stworzyć produkt, którego same chciałybyśmy używać ? mówi farmaceutka Aleksandra Paczkowska-Borkowska, która wraz z córką Martą Wróbel, absolwentką poznańskiego Uniwersytetu Przyrodniczego, stworzyła markę be organic.
Zrezygnowałyśmy z wykorzystania substancji pochodzenia zwierzęcego oraz testów na zwierzętach. Sięgnęłyśmy po biodegradowalne opakowania, a produkcję zleciłyśmy certyfikowanej fabryce. Zadbałyśmy też o łatwość aplikacji i skuteczne wchłanianie.
Kosmetyki nie zawierają barwników, wazeliny, silikonów, parabenów, PEG-ów, olejów mineralnych ani syntetycznych zagęstników, są wolne od etanoloamin, SLES i EDTA.
W maju 2015 roku do sprzedaży trafiła linia siedmiu produktów przeznaczonych do kompleksowej pielęgnacji skóry twarzy i ciała.
Mleczko do demakijażu wykorzystuje regenerujące i pobudzające właściwości jagód goji i acai.
Peeling myjący do twarzy wspiera codzienne oczyszczanie i stymuluje naturalną odnowę włókien kolagenowych dzięki zawartości ekstraktów z bambusa i ryżu.
W składzie kremu do twarzy znalazły się m.in. masło kakaowe, organiczny olej jojoba, olej arganowy oraz ekstrakty z winorośli, jagód goji i acai zapewniające optymalne nawilżenie, regenerację i ochronę przed starzeniem.
Serum pod oczy to połączenie oleju macadamia i ekstraktu z wąkroty azjatyckiej, pobudzających produkcję kolagenu i poprawiających mikrokrążenie,.
W linii kosmetyków do ciała znalazły się: peeling z zawartością oleju arganowego, nagietkowego, słonecznikowego i jojoba, soli morskiej i cukru
trzcinowego oraz masło wykorzystujące właściwości szałwii muszkatołowej, miłorzębu japońskiego i masła shea.
Serię uzupełnia certyfikowany olej kokosowy, który można stosować do naturalnej pielęgnacji włosów, skóry twarzy i ciała, a nawet ? zjeść.